Forum www.enesise.fora.pl Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Zasady Need/Greed oraz Poradnik Rajdowca

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum www.enesise.fora.pl Strona Główna -> Pomoc
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
Orruviel
Administrator



Dołączył: 09 Paź 2010
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 12:56, 11 Paź 2010 Temat postu: Zasady Need/Greed oraz Poradnik Rajdowca

Zasada działania Need / Greed


Grając w grę Runes of Magic, niejednokrotnie przyjdzie Ci wykonać questa w party. Będąc w
drużynie, należy pamiętać, że rządzi się ona swoimi prawami w przyznawaniu przedmiotów jej
członkom.

Gdy wypadnie przedmiot, przedstawiający wartość większą niż standardowy przedmiot, pojawia
się okienko informujące
gracza o tym fakcie.

Okienko to posiada:
- ikonę przedmiotu wraz z nazwą
- przyciski:

* need

* greed (moneta)

* pass (krzyżyk)


Oto najważniejsza zasada działania tych przycisków:

1) Need - przycisk ten wciskamy tylko wtedy, gdy spełnione są następujące warunki:
- możemy założyć przedmiot;
- przedmiot jest lepszy od tego co nosimy;
- przedmiot możemy założyć od razu, albo w najbliższym czasie (lvl).

Jeżeli któryś z tych warunków nie został spełniony, kategorycznie nie wolno klikać w przycisk
Need. Mag needujący leather, warrior needujący staffa/cloth - takie działania są
niedopuszczalne. Need oznacza, że potrzebujemy danego przedmiotu. Jego używanie poprawi
statystyki postaci.

Nadużywanie przycisku Need sprawi, że osoba zostanie nazwana przydomkiem "Ninja Looter".
Jest to najgorsze określenie. Osoba tak nazwana ma bardzo marne szanse na dostanie się do
party, wyruszającego do instancji. Nikt nie chce, aby jego przedmiot został skradziony przez
ninja lootera.

2) Greed - przycisk wciskamy, kiedy:
- przedmiot chcemy wziąc, aby zamienić jego statystyki w runę - przedmiot tylko i wyłącznie
do naszego użytku nie na sprzedaż
- nie wiemy czym jest dany przedmiot, jaka jest jego wartość (przykład:kamienie z nstancji) -
dotyczy jedynie recipów oraz przedmiotów do elitarnych skilli.

Greed służy głównie do poinformowania, że przedmiot chcemy, aby go spieniężyć. Jeżeli go
dostaniemy, to fajnie, ale jak przegramy roll, to nic wielkiego się nie stanie. Postać nie stanie
się przez to słabsza. Stosuję się go głównie do przedmiotów by otrzymać z nich statystyki, bądź
zamienić na t4 a do recipów i przedmiotów do elitarnych skilli by je sprzedać.


3) Pass - przycisk wciskamy kiedy:
- rezygnacja z przedmiotu - nie potrzebujemy go.
- przedmiot chcemy wziąć, aby go sprzedać
- przedmiot podoba nam się i przyda się do kolekcji

Po wciśnięciu przycisków przez wszystkie osoby w drużynie, system rozpoczyna losowanie.
Losowo przydziela numery do graczy od 1 do 100. Osoba, która wylosuje najwyższy numer,
otrzymuje przedmiot. Jednak należy pamiętać, że need ma zawsze pierwszeństwo przed greed.

Jeżeli zajdzie następująca sytuacja:

gracz1 : need 2
gracz2 : greed 50
gracz3 : greed 12

to przedmiot powędruje do gracz1. Osoby bezwzględnie potrzebujący danego przedmiotu
(need) zawsze mają pierwszeństwo przed osobami, które chcą przeznaczyć przedmiot na
handel (greed).


Powyższe zasady to elementarne zasady każdego gracza grającego w party. Ich przestrzeganie
zapewni nam udział w wypadach drużynowych, rajdach. Współtowarzysze będą pewni, że nikt
ich nie okradnie. Że knightowi żaden mag nie ukradnie tarczy. Że rogue, chodzący do danej
instancji od miesiąca, w celu zdobycia zbroi, nie zostanie okradziony przez priesta.




Poradnik młodego rajdowca

Jednym z elementów gry Runes of Magic są rajdy oraz instancje dla sześcioosobowych grup.
Gracze, którzy mieli do czynienia z grami pokroju World of Warcraft, są zaznajomieni z ich
działaniem. Jednak po świecie Taborei kręci się bardzo dużo osób, dla których tryby te są
nowością.
Wyjaśnimy na czym polegają.

Instancje

Nazwa "instancja" wzięła się od angielskiego słowa: Instance. Instancją nazywamy miejsce, w
którym znajdują się silniejsi wrogowie. Na ogół są to moby elitarne. To właśnie dlatego miejsca
te przeznaczone są dla drużyn. Pojedyńczo nie ma szans ukończenia instancji (będąc na
poziomie doświadczenia przeznaczonym dla danej instancji). W Runes of Magic grupa może składać
się maksymalnie z sześciu osób.

Gdy grupa wchodzi w portal przenoszący do instancji, na serwerze tworzona jest kopia tej
instancji. Serwer pobiera dane drużyny i członków w niej się znajdujących. Następnie dopasowuje je
do utworzonej kopii lokacji. Dzięki temu, w instancji spotkamy tylko osoby z naszej drużyny.
Nie będzie tam innych graczy. Jeżeli do portalu wejdzie inna drużyna, serwer stworzy dla nich
osobną kopię. Ma to na celu uniknięcie zergów oraz zapewnienie komfortu grania - nikt nam nie
będzie przeszkadzał w eksploracji.

W instancjach znajdują się na ogół bossowie, czyli bardzo silni przeciwnicy. Ich pokonanie
bardzo często będzie wymagało odpowiedniej taktyki. Wysiłek na ogół opłaca się - za pokonanie
bossa otrzymać można silniejszy przedmiot, niż te zdobywane za zwykłe zadania.

Grupa udająca się do instancji powinna zawsze posiadać healera oraz tanka. Są to fundamenty
każdej drużyny.

Rajdy

Rajdy to również instancje (działanie jest podobne), ale nieco większego formatu. Ilość graczy
na rajdzie jest większa. Przeciwnicy są bardzo silni. Walki z bossami potrafią być bardzo
wyczerpujące i raczej na pewno wymagają odpowiedniego skoordynowania działań wszystkich graczy
biorących udział na rajdzie.

Aby założyć rajd, należy najpierw stworzyć grupę, a następnie przekonwertować ją na rajd,
klikając przycisk w odpowiedniej zakładce.

//rysunek convertowania

Z racji tego, że duża ilość osób w jednym miejscu powoduje chaos, rajdy rządzą się swoimi
prawami. Najważniejsze z nich, to:

1. Wybranie Raid Lidera, czyli osoby, która będzie prowadziła rajd. Do niej należy
ustawianie grup, wyznaczanie zadań, opis taktyki. Słowo Raid Lidera jest święte. To on, a
nie gracze, decyduje o tym, co należy robić na danym bossie.
2. TeamSpeak/Ventrillo - komunikacja głosowa zapewnia szybszą organizację rajdu,
łatwiejsze zarządzanie. Niestety, bardzo często duża ilość graczy na TS/VT sprawia, że
tworzy się bałagan, dlatego:
*należy bardziej skupić się na słuchaniu Raid Lidera, niż rozmowach z kolegami;
*nie należy podczas walk z bossem wykrzykiwać \"bij, omg, lol\" albo komentować
zbędne rzeczy. Należy tylko i wyłącznie informować o rzeczach niezbędnych, na przykład
\"addy za 10 sekund\". Krzyczenie \"zabijcie adda, bo zgine\"jest złe - wprowadza chaos i
dekoncentruje grających;
*nie mówić na TS rzeczy trywialnych: \"ale mam ładnego chesta\", \"jem pierogi\",
\"e tam, śledzie lepsze\" - od takichrzeczy jest whisper w grze;
*nie krzyczeć do mikrofonu, tylko mówić - godzinny nacisk słuchawek na uczy może
męczyć. Słuchanie wrzeszczącej osoby (nie dotyczy Raid Lidera) nie poprawia sytuacji;
3 Consumables - na rajd należy zabrać odpowiednią ilość potionów życia/many,
jedzenie/potiony zwiększającestatystyki. Wszystko, co sprawi że nasza postać będzie
wydajniejsza.
4 Ustawienie - z przodu jest ZAWSZE tank. ZAWSZE. Osoba, która będzie wyrywała się
przez tanka ma prawo zginąć. Healerzy mają prawo nie leczyć takiej osoby i nie muszą
takiej osoby wskrzeszać. To tank jest frontem rajdu. Za tankiem stoją klasy DPSujące:
magowie, scouci, rogue, warriorzy, etc. Na samym końcu stoją klasy leczące.
5 Pull - packi/bossów pulluje tank, albo pulluje się na tanka za pomocą innej klasy. Po
pullu należy dać tankowi parę sekund na nabicie aggro. Dopiero kiedy Raid Lider powie,
można zacząć bić cel tanka.

Jeżeli grupa rajdująca zastosuje się do powyższych wskazówek - ma spore szanse na sukces.
Szczególnie ważne jest zachowanie spokoju i skupienie się na tym co się robi. Nie należy
wyrywać się do przodu, nie należy otwierać drzwi, skrzynek. Wszelkie uwagi najlepiej kierować
do Raid Lidera na whisperze. Tylko bardzo ważne rzeczy powinny być przedstawiane na TS/VT.
Tank powinien mieć absolutny spokój przy pullu. Nikt nie powinien się koło niego kręcić. Ułatwia
to również pracę healerom, którzy mają jasny obraz sytuacji tego, co dzieje się z przodu rajdu.

Po zabiciu bossa NIE NALEŻY rzucać się do lootowania. Jest to karygodne zachowanie i Raid
Lider ma prawo usunąć taką osobę z rajdu, pozbawiając ją szans na drop. W zależności od
tego, czy został ustawiony Loot Master, czy nie - należy zastosować się do zasad działania
Need/Greed, bądź w spokoju poczekać na przydzielenie przedmiotów. Dopiero wtedy, można
podejść do ciała bossa i zebrać item questowy/inne śmieci.

****
Kolejna propozycja co do Gildii.Ta dotyczy zachowania na questach, rajdach.
Zaczerpnięto z [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum www.enesise.fora.pl Strona Główna -> Pomoc Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin